דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


המחאה והשפעתה על ענף האירועים בישראל. 

מאת    [ 19/08/2011 ]

מילים במאמר: 488   [ נצפה 2503 פעמים ]

מזה למעלה מ 20 שנה הנני עוסק בענף האירועים,יש האומרים כי מקומי בגן עדן מובטח הוא לאור החתונות הרבות שהפקתי וקיימתי.אינני בטוח אם הזוגות הרבים אשר פקדו את משרדי בגן אורנים המיתולוגי,עוד זוכרים אותי,אבל דבר אחד בטוח-בשנות התשעים,מחאה לא הייתה.

ריבוי השחקנים הרבים בענף גני האירועים והשקעות עתק הביאו לעליית מדרגה רצינית למונח חתונה.אם נעזוב את קלישאות רבע העוף והבורקס נבין כי החתונה בזמננו אנו,יעני ממש בימים אלו,נחשבת להוצאה גבוהה שכמעט ולא ניתן להחזירה חזרה.(תלוי גם מאוד באורחים ובמעטפות)

המחאה הישראלית לנו עדים,עשויה להשפיע על ענף האירועים בדיוק כמו השפעת המחאה על הנדל"ן,דלק,מוצרי חלב ומיסים ישירים ועקיפים.


    • נוטים לייחס לכלכלה טיפול בכסף. אלא שאין זה בהכרח נכון. הכלכלה נועדה לתיאור התנהגות אנושית. דומה לסוציולוגיה, פסיכולוגיה, מדע המדינה – הכלכלה היא מדע חברתי. כמעט כל סוגייה חברתית ניתנת לטיפול של התיאוריה הכלכלית (נישואין, תמותה, קבלה ללימודים, הצלחה במבחן, הולדת ילדים, מוות).
    • אם הכלכלה מתארת התנהגות אנושית והינה מדע חברתי,אזי אין תחום שלא ייפגע כתוצאה המהשינוי המתרחש.

אם כן אין ספק כי אפילו ללא מודל חיזוי כלכלי,ניתן לשער כי גם ענף האירועים בישראל יקבל שינוי משמעותי.מכאן אני מניח ומסיק כי חוזר התארגנות נכון של בעלי העסקים עשוי לגרום לטלטלה בתזרים העתידי וכתוצאה לסגירת עסקים רבים.כדור השלג המחאתי לא יפסח על עסקים קטנים ובינוניים,בניהם ספקים ונותני שירותבענף האירועים.לאור האמור ומנסיוני אני ממליץ לעסקים בענף האירועים לפעול על פי המטווה של "זיהוי סיכונים והערכות"-קרי לא להיות בת יענה ולהגיד -לי זה לא יקרא:


    • גני אירועים ואולמות-עשו הערכה מחודשת של כל נושא הספקים בתחום המזון והמשקאות,השתדלו לצמצם עלויות ולקבל מחירים מיוחדים ושונים לאור השינוי בתנאי השוק ובכלל.ששבו עם הספקים הוותיקים שלכם והסבירו להם את רצונכם:חסכון נוסף של 15 אחוז נוספים ממחיר המחירון.בצעו השוואה בין חברות המשקאות הקלים ,אל תפחדו באם זה קולה או פפסי,לכו על הספק שנותן את המחיר הטוב ביותר-הקהל מבין ויבין.
    • גני אירועים ואולמות,חברות קייטרינג-זהו את הסיכונים,בידקו את ההסיטוריה של ההכנסות בשנים האחרונות אל מול המחצית השניה של 2011,שבו עם רואה החשבון על סעיף "הוצאות קשות" ונסו לצמצם ולחסוך אחוזים ניכרים.בדקו את סעיף האנרגייה,כ"א,טלפוניה-צמצמו בהתאמה.
    • שיווק!שיווק!שיווק! -רעננו את המותג,רעננו את המסרים,בנו מסרים חדשים,רעיונות חדשים-בצעו פיתוח עיסקי מעמיק ,זה לא בושה לקחת יועץ לכל תחום ולבל כיוונים והדרכה.
    • מכירות!מכירות!מכירות!-בדקו לעומק את תוצאות אנשי המכירות שלכם בשנה האחרונה,הקפידו על בניית יעדים במיוחד בתקופה שכזו,הקפידו על תגמול על בסיס הצלחה,בונוסים אישיים עם עמידה ביעד חודשי ושנתי.שלחו את אנשי המכירות לקורס מכירות מקצועי,השקיעו בהם את המיטב ושפרו כך את התוצאות שלהם.
    • היו קשובים לצרכי הזוגות העומדים להינשא,היו קשובים לצרכי הלקוחות המעוניינים באירוע עיסקי,התגמשו מעט-אך אל תפגעו באיכות.
    • ניהול קשרי לקוחות-פתחו ערוץ תקשורת קבוע עם לקוחות עיסקיים וחברות,הגדילו את תדירות המגע עימם באמצעות מגזין לקוח,פגישות אישיות,ניוזלטר,מגזין דיגיטלי אישי ועוד.
    • בדקו היטב את נושא הרכש וספקיו.
    • מקסמו רווחים-הכניסו לעסק מוצרים נוספים המתאימים לקהלי היעד ויש בהם להרחיב את הכנסותיכם.
    • נותני שירותיםפ שונים בענף האירועים-התחרות אצלכם גדולה אף היא,מצאו את הבידול אצל כל אחד מכם ונסו להביאו לידי ביטוי
    • קחו מאמן אישי עיסקי ,יועץ פיננסי במידת הצורך ובנו תוכנת עיסקית מסודרת.
    • החשוב מכל -כלכלה זה מודל  אנושי לא כספי-התנהגו כך ותצליחו
    • בהצלחה

 

גיל אשכנזי-ניהול קשרי לקוחות www.gil-a.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב